2010-12-03 14:14:00

Lepoglavska osnovna škola obnovila status „Škole bez nasilja“

Lepoglavska osnovna škola obnovila status „Škole bez nasilja“


S velikim su ponosom Ivan Podsečki, učenik, mr.sc. Valerija Večei-Funda, školska koordinatorica programa „Za sigurno i poticajno okruženje u školama“ i Ratko Tomić, v.d. ravnatelja škole na IV. Susretu mreže škola bez nasilja u Zagrebu primili plaketu UNICEF-a i time obnovili status „Škole bez nasilja“. 
 

 


  S velikim su ponosom Ivan Podsečki, učenik, mr.sc. Valerija Večei-Funda, školska koordinatorica programa „Za sigurno i poticajno  okruženje u školama“ i Ratko Tomić, v.d. ravnatelja  škole na IV. Susretu mreže škola bez nasilja u Zagrebu primili plaketu UNICEF-a i time obnovili status „Škole bez nasilja“.   Škola se u program uključila 2004. godine a već početkom 2005. godine bila je među prvih 12 škola u Hrvatskoj koje su dobile ovo značajno priznanje.             Tijekom provođenja programa  škola je dobila i drugu koordinatoricu projekta, učiteljicu Snježanu Krnic a četvero novih učitelja završilo  je dodatnu edukaciju. Održane su brojne radionice su učenicima  na temu nenasilnog rješavanja sukoba, svake godine novi učenici su prolazili edukaciju u grupi vršnjačke pomoći a od prošle školske godine   i roditelji aktivno sudjeluju u radionicama. Možemo ustvrditi da je među učenicima, učiteljima i roditeljima povećana svijest o potrebi prepoznavanja i ispravnog načina rješavanja sukoba, zlostavljanja i nasilja među djecom. Preventivno djelovanje i stalna edukacija učenika i učitelja dovela je do bitnih pomaka u odnosu na početak provođenja projekta. To nam potvrđuju i rezultati anonimne ankete provedene među učiteljima. Velika većina učitelja odgovara da je od uključenja škole u projekt zlostavljanje među učenicima smanjeno, njih čak  91.30%.  Ohrabruje to što niti jedan učitelj ne misli da učenici zlostavljanje prijavljuju rijetko ili nikada. Učitelji nisu znali da novinarska grupa provodi anketu među učenicima i da je njih 219 ili 93.19% odgovorilo kako vršnjačke sukobe prvo pokušavaju riješiti sami a niti jedan učenik ove školske godine nije bio žrtva nasilja. Stoga možemo zaključiti da  52.17% učenika uvijek prijavljuje zlostavljanje jer je u školi stvorena mreža podrške i atmosfera u kojoj se može tražiti pomoć, a da se odgovor kako učenici samo u nekim slučajevima traže pomoć upravo poklapa sa učeničkim nastojanjima samostalnog rješavanja sukoba i problema. Čak  91.30% učitelja osjeća se kompetentno u odnosu na pojavu zlostavljanja među učenicima u školi.  Učenici novinarske grupe, Paula Štefanek,  Marija Botković,  Nikola Kušenić i Filip Vusić, proveli su anonimnu anketu kod 235 učenika od 5. do 8. razreda. Odgovori na neka pitanja poklapaju se sa rezultatima ankete među učiteljima.  Čak 205 učenika  (87%) je odgovorilo da je manje zlostavljanja/ nasilja u razredu nego prošle godine, 137 učenika   (66%) je odgovorilo da zna razliku između sukoba i nasilja, 219 učenika (93%)  vršnjačke sukobe prvo pokušavaju riješiti sami a  ni jedan učenik nije bio ove školske godine žrtva nasilja vršnjaka. Možemo zaključiti slijedeće: smanjen je broj zlostavljanja među djecom učenici pokušavaju sukobe rješavati prvo sami učitelji se osjećaju kompetentnije u odnosu na početak projekta.     Pedagog: mr.sc. Valerija Večei-Funda









 

Osnovna škola Ante Starčevića Lepoglava